عوامل موثر بر قیمت سیمان کاری


بسیاری از کارهای ساختمان نیاز به زیرسازی با سیمان یا بتون دارند. سیمان یکی از قدیمی‌ترین و قوی‌ترین مصالح ساختمانی است که در طول زمان ببهبود کیفیت پیداکرده و بسیاری از خواص آن بهتر شده اند. سیمانکاری در دو دسته عمده کف و دیوار و با کیفیت ها و سطوح مختلفی انجام می‌شود که تاثیر مستقیم بر برآورد هزینه آن دارد.


متراژ سیمانکاری بر اساس مترمربع


در درجه اول مهمترین عامل تعیین‌کننده در قیمت سیمانکاری متراژ سطحی است که سیمانکاری می‌شود. با توجه به نوع سیمان این موضوع از متری 10000 تومان تا متری 30000  تومان متغیر است. 


سیمان کاری بر اساس نوع سیمان


درجه کیفی و مرغوبیت سیمان و البته محل و کاربرد سیمانکاری تعیین کننده نوع سیمان خواهد بود. قیمت سیمانکاری پس از متراژ وابسته نوع سیمان است. انواع سیمان کاری با توجه به درجه بندی سیمان به ترتیب زیر است: 


سیمانکاری سیمان سیاهسیمانکاری سیمان تگریسیمانکاری زیرکاریسیمان کاری سفید کاریسیمانکاری با سیمان سفید


در نظرداشته باشید که معمولا قیمت پیشنهادی توسط بناها با در نظر گرفتن مصالح بکاررفته است. اما در هر صورت بد نیست این موضوع را در حین رسیدن به توافق کلی مطرح کنید.


سیمان کاری کف


سیمانکاری برای رسیدن به یک سطح صاف انجام می‌شود. گاه کار در همان مرحله می‌ماند و گاهی این سیمانکاری به منظور آماده سازی نصب مصالح بعدی انجام می‌شود. سیمانکاری کف در نقاطی مثل پارکنیگ، حیاط و پاسیو، راه پله، پشت بام و ... انجام می‌شود. در هر کدام از سفارش های سیمان کاری مرحله بعد متفاوت است و می‌تواند بین کاشی کاری و نصب سرامیک، نصب سنگ، گیر گونی و ایزوگام و موزاییک کاری در نوسان باشد. 


سیمان کاری دیوار


سیمانکاری دیوار و سیمانکاری نما از مواردی هستند که هم در فضاهای خارجی و هم در فضاهای داخلی اجرا می‌شوند. سیمان کاری نما چه در حالتی که زیرسازی سنگ و یا سایر موارد نماکاری را شامل می‌شود و چه در حالتی که به بر روی دیوارهای بغل بنا اجرا می‌شود موضوعی است که با توجه به عایق بندی نم و رطوبت و قیرگونی، از نظر کیفیت انجام کار اهمیت بالایی دارد.


در فضاهای داخلی هم مواردی مثل سیمان کاری انباری یا سیمانکاری پاسیو بسیار رایج هستند. زیرا اینها فضاهایی هستند که معمولا مصالح و پوشش بکار رفته درشان باید مقرون بصرفه باشد. 


سیمان کاری و بتون ریزی فوندانسیون


یکی از پرحجم ترین و دقیق‌ترین کارهای ساخت و ساز بنا بتون ریزی پی و یا فوندانسیون بناست که با توجه اینکه در مراحل ابتدایی کار انجام می‌شود توسط تیم پیکانکار پروژه صورت می‌گیرد